• Français
  • English
  • Chaussée de Charleroi - 110 | 1060 - BE
    +32 2 502 41 91

    Brussel flirt met de Berlijnse kleinhandel


    BRUSSEL FLIRT MET DE BERLIJNSE KLEINHANDEL

    – 29 augustus 2017 –

    Op 9 en 10 oktober neemt Atrium.Brussels, aan de zijde van MAD en een hele reeks andere Brusselse instellingen deel aan de Brussels Days in Berlijn. De uitgelezen gelegenheid voor het Gewestelijk Handelsagentschap om inspiratie op te doen en de markt af te schuimen in een van de meest stoutmoedige Europese steden op het vlak van kleinhandel.

    Elk jaar begeleidt Atrium meer dan honderd Brusselse kandidaat-zelfstandigen in hun zoektocht naar een eigen zaak. Gemiddeld openen er jaarlijks 75 nieuwe winkels hun deuren.

    Naast haar opdracht om het lokale entrepreneurschap te promoten, wil het agentschap een evenwichtige mix garanderen tussen vernieuwende winkels “made in Brussels” met een hoge toegevoegde waarde, en de bekende ketens. Om deze laatsten aan te trekken zijn beurzen zoals MAPIC in Cannes of de Franchisebeurs in Parijs al jarenlang evenementen waarop we absoluut niet mogen ontbreken.

    Om de andere te leren kennen “willen we de platgelopen paden van de klassieke prospectie verlaten om in Brussel een commercieel aanbod aan te trekken dat zich duidelijk onderscheidt van wat gewoonlijk te vinden is in de grote Europese steden”, stelt Julien Bacq, Directeur Retail & Development van Atrium.

    Brussel, een commerciële smeltkroes

    Om dit te realiseren zijn de Brussels Days, die elk jaar door Brussels Invest & Export, Brussels International en Visit.Brussels worden georganiseerd, een geweldige opportuniteit voor Atrium. De dagen gaan dit jaar immers door in Berlijn, een van de meest gereputeerde Europese steden op het vlak van diversiteit en durf in het commerciële aanbod.

    We starten ons charmeoffensief begin september door de verantwoordelijken van een aantal ketens te ontmoeten dit we graag in onze hoofdstad zouden willen zien verschijnen”. In commerciële termen ligt het beste Brusselse verkoopargument in het kosmopolitisme en de strategische ligging waardoor de stad een echte testcase is voor de merken.

    De Duitse ketens kunnen er zonder veel risico de Latijnse markt komen opsnuiven, terwijl de Latijnse merken via Brussel de markten in het noorden kunnen veroveren. Commercieel heeft ons gewest dus een aantal belangrijke troeven: zijnde de smeltkroes van de Europese mix.

    Welke merken zou u graag in
    Brussel willen aantrekken?

    Zoals de laatste jaren de gewoonte is geworden, doet het Handelsagentschap graag een beroep op de Brusselaars om hun verwachtingen en aanbevelingen te kennen betreffende de Duitse merken die ze graag in Brussel zouden zien.

    De Brussels Days worden elk jaar opnieuw georganiseerd in een andere stad. Het is een gezamenlijke organisatie van Brussels Invest & Export, Brussels International en Visit.Brussels en heeft de bedoeling om de internationale positionering van het Gewest te versterken, onze economie te valoriseren en onze culturele rijkdommen en manier van leven onder de aandacht te brengen.


    BRUSSEL FLIRT MET DE BERLIJNSE KLEINHANDEL

    – 29 augustus 2017 –

    Op 9 en 10 oktober neemt Atrium.Brussels, aan de zijde van MAD en een hele reeks andere Brusselse instellingen deel aan de Brussels Days in Berlijn. De uitgelezen gelegenheid voor het Gewestelijk Handelsagentschap om inspiratie op te doen en de markt af te schuimen in een van de meest stoutmoedige Europese steden op het vlak van kleinhandel.

    Elk jaar begeleidt Atrium meer dan honderd Brusselse kandidaat-zelfstandigen in hun zoektocht naar een eigen zaak. Gemiddeld openen er jaarlijks 75 nieuwe winkels hun deuren.

    Naast haar opdracht om het lokale entrepreneurschap te promoten, wil het agentschap een evenwichtige mix garanderen tussen vernieuwende winkels “made in Brussels” met een hoge toegevoegde waarde, en de bekende ketens. Om deze laatsten aan te trekken zijn beurzen zoals MAPIC in Cannes of de Franchisebeurs in Parijs al jarenlang evenementen waarop we absoluut niet mogen ontbreken.

    Om de andere te leren kennen “willen we de platgelopen paden van de klassieke prospectie verlaten om in Brussel een commercieel aanbod aan te trekken dat zich duidelijk onderscheidt van wat gewoonlijk te vinden is in de grote Europese steden”, stelt Julien Bacq, Directeur Retail & Development van Atrium.

    Brussel, een commerciële smeltkroes

    Om dit te realiseren zijn de Brussels Days, die elk jaar door Brussels Invest & Export, Brussels International en Visit.Brussels worden georganiseerd, een geweldige opportuniteit voor Atrium. De dagen gaan dit jaar immers door in Berlijn, een van de meest gereputeerde Europese steden op het vlak van diversiteit en durf in het commerciële aanbod.

    We starten ons charmeoffensief begin september door de verantwoordelijken van een aantal ketens te ontmoeten dit we graag in onze hoofdstad zouden willen zien verschijnen”. In commerciële termen ligt het beste Brusselse verkoopargument in het kosmopolitisme en de strategische ligging waardoor de stad een echte testcase is voor de merken.

    De Duitse ketens kunnen er zonder veel risico de Latijnse markt komen opsnuiven, terwijl de Latijnse merken via Brussel de markten in het noorden kunnen veroveren. Commercieel heeft ons gewest dus een aantal belangrijke troeven: zijnde de smeltkroes van de Europese mix.

    Welke merken zou u graag in
    Brussel willen aantrekken?

    Zoals de laatste jaren de gewoonte is geworden, doet het Handelsagentschap graag een beroep op de Brusselaars om hun verwachtingen en aanbevelingen te kennen betreffende de Duitse merken die ze graag in Brussel zouden zien.

    De Brussels Days worden elk jaar opnieuw georganiseerd in een andere stad. Het is een gezamenlijke organisatie van Brussels Invest & Export, Brussels International en Visit.Brussels en heeft de bedoeling om de internationale positionering van het Gewest te versterken, onze economie te valoriseren en onze culturele rijkdommen en manier van leven onder de aandacht te brengen.

    Meer in News
    E-FORUM AWARDS: Succes binnen een muisklik!

    Sluiten