• Français
  • English
  • Chaussée de Charleroi - 110 | 1060 - BE
    +32 2 502 41 91

    HINTERLAND, COKOA, CHEZ RICHARD en JANE: laureaten van de Commerce Design Brussels Awards


    HINTERLAND, COKOA, CHEZ RICHARD EN JANE:
    LAUREATEN VAN DE COMMERCE DESIGN BRUSSELS AWARDS

    – 20 juli 2017 –

    Vier door Atrium.Brussels begeleide handelszaken kregen de prijs van de jury van Commerce Design Brussels toegekend, een wedstrijd die sinds 2010 de mooiste retaildesigns in het Brussels Gewest beloont. 12 op de 26 handelszaken die meedingen naar de publieksprijs zijn eveneens Atrium gelabeld. Toeval?

    In juni is een jury bestaande uit designprofessionals, waaronder architect Lucas Gillard, door de straten van Brussel getrokken om een kijk te gaan nemen bij een twintigtal handelszaken met een uitgekiend design die de juryleden uit een vijftigtal dossiers met zorg hadden uitgekozen.

    Bij de beoordeling werden zowel de aantrekkelijkheid van de winkelpui (etalage, uithangbord, gevel, enz.) als de indeling van de winkelruimte of nog de aangeboden klantervaring (signalisatie, winkelwandeling, enz.) in aanmerking genomen. Na deliberatie heeft de jury aan tien handelszaken een Award toegekend.

    Design om het verschil te maken

    16 op de 36 deelnemende handelszaken zijn Atrium-openingen waarvan 4 de top 10 halen. En eigenlijk is dat heel normaal, want tijdens de gesprekken met de handelaars en kandidaat-handelaars benadrukken Atriums coaches standvastig het belang – en de voordelen – van een aantrekkelijke handelszaak.

    De handelaars die dat wensen, kunnen trouwens een beroep doen op de diensten van een stedenbouwkundig adviseur. “Design is een middel om een concept vorm te geven en aan een ruimte een visuele identiteit te verlenen“, legt Thibaut Surin ons uit, gediplomeerd in binnenhuisarchitectuur en design. “Zo kan een zaak zich van de concurrentie onderscheiden, door de klant een unieke ervaring te laten beleven. Want met alle respect voor het beginsel van “form follows function uitgedragen door architect Louis Sullivan, is in de zeer concurrerende wereld van de retail meer nodig dan een “louter” harmonisch samenspel tussen vormgeving en concept.”

    Anaïs Gaudemer, oprichtster van Cokoa en laureate van de wedstrijd, heeft dat goed begrepen: “Door het design van Cokoa zorgvuldig uit te denken en te ontwerpen, heb ik een gezellige toets kunnen toevoegen waar het de professionele keukens vaak aan ontbreekt. Design beperkt zich niet tot de loutere presentatie van de producten, maar straalt ook en vooral de persoonlijkheid uit van de ambachtsman/-vrouw. Daarom stemt deze prijs des te meer tot voldoening, zowel voor mij als voor de dienstverleners die hebben bijgedragen om mijn idee concreet vorm te geven.

    Cokoa, de banketbakker met een gedurfd bloemenconcept, kreeg de prijs van de jury van de Commerce Design Brussels Awards 2017-editie toegekend.

    Twee winnaars voor de prijs van één

    Nu de jury zijn keuze heeft gemaakt, is het de beurt aan de publieksprijs! Tot 27 september 2017 kunt voor uw favoriete handelszaak/-zaken stemmen. Let wel dat door uw stem uit te brengen voor een handelszaak u ook het werk van zijn interieurarchitect beloont.

    De samenwerking tussen handelaars en designprofessionals bevorderen, is trouwens het hoofddoel van Commerce Design Brussels. De prijsuitreiking zal eind september tijdens de Awards 2017-ceremonie plaatsvinden.

    STEM VOOR DE HANDELSZAAK/-ZAKEN MET HET MEEST MARKANTE DESIGN!

    La Préface is een boetiek voor prêt-à-porter dameskleding die in 2016 met de hulp van Atrium.Brussels haar deuren opende en deel uitmaakt van de 36 handelszaken die meedingen naar de publieksprijs.


    HINTERLAND, COKOA, CHEZ RICHARD EN JANE:
    LAUREATEN VAN DE COMMERCE DESIGN BRUSSELS AWARDS

    – 20 juli 2017 –

    Vier door Atrium.Brussels begeleide handelszaken kregen de prijs van de jury van Commerce Design Brussels toegekend, een wedstrijd die sinds 2010 de mooiste retaildesigns in het Brussels Gewest beloont. 12 op de 26 handelszaken die meedingen naar de publieksprijs zijn eveneens Atrium gelabeld. Toeval?

    In juni is een jury bestaande uit designprofessionals, waaronder architect Lucas Gillard, door de straten van Brussel getrokken om een kijk te gaan nemen bij een twintigtal handelszaken met een uitgekiend design die de juryleden uit een vijftigtal dossiers met zorg hadden uitgekozen.

    Bij de beoordeling werden zowel de aantrekkelijkheid van de winkelpui (etalage, uithangbord, gevel, enz.) als de indeling van de winkelruimte of nog de aangeboden klantervaring (signalisatie, winkelwandeling, enz.) in aanmerking genomen. Na deliberatie heeft de jury aan tien handelszaken een Award toegekend.

    Design om het verschil te maken

    16 op de 36 deelnemende handelszaken zijn Atrium-openingen waarvan 4 de top 10 halen. En eigenlijk is dat heel normaal, want tijdens de gesprekken met de handelaars en kandidaat-handelaars benadrukken Atriums coaches standvastig het belang – en de voordelen – van een aantrekkelijke handelszaak.

    De handelaars die dat wensen, kunnen trouwens een beroep doen op de diensten van een stedenbouwkundig adviseur. “Design is een middel om een concept vorm te geven en aan een ruimte een visuele identiteit te verlenen“, legt Thibaut Surin ons uit, gediplomeerd in binnenhuisarchitectuur en design. “Zo kan een zaak zich van de concurrentie onderscheiden, door de klant een unieke ervaring te laten beleven. Want met alle respect voor het beginsel van “form follows function uitgedragen door architect Louis Sullivan, is in de zeer concurrerende wereld van de retail meer nodig dan een “louter” harmonisch samenspel tussen vormgeving en concept.”

    Anaïs Gaudemer, oprichtster van Cokoa en laureate van de wedstrijd, heeft dat goed begrepen: “Door het design van Cokoa zorgvuldig uit te denken en te ontwerpen, heb ik een gezellige toets kunnen toevoegen waar het de professionele keukens vaak aan ontbreekt. Design beperkt zich niet tot de loutere presentatie van de producten, maar straalt ook en vooral de persoonlijkheid uit van de ambachtsman/-vrouw. Daarom stemt deze prijs des te meer tot voldoening, zowel voor mij als voor de dienstverleners die hebben bijgedragen om mijn idee concreet vorm te geven.

    Cokoa, de banketbakker met een gedurfd bloemenconcept, kreeg de prijs van de jury van de Commerce Design Brussels Awards 2017-editie toegekend.

    Twee winnaars voor de prijs van één

    Nu de jury zijn keuze heeft gemaakt, is het de beurt aan de publieksprijs! Tot 27 september 2017 kunt voor uw favoriete handelszaak/-zaken stemmen. Let wel dat door uw stem uit te brengen voor een handelszaak u ook het werk van zijn interieurarchitect beloont.

    De samenwerking tussen handelaars en designprofessionals bevorderen, is trouwens het hoofddoel van Commerce Design Brussels. De prijsuitreiking zal eind september tijdens de Awards 2017-ceremonie plaatsvinden.

    STEM VOOR DE HANDELSZAAK/-ZAKEN MET HET MEEST MARKANTE DESIGN!

    La Préface is een boetiek voor prêt-à-porter dameskleding die in 2016 met de hulp van Atrium.Brussels haar deuren opende en deel uitmaakt van de 36 handelszaken die meedingen naar de publieksprijs.

    Meer in News
    Atrium steunt Traxio bij de ontwikkeling van een ecologische garage

    De federatie van de autosector heeft een interactieve tool bedacht om in een garage rond te lopen zonder één stap...

    Sluiten