• Français
  • English
  • Chaussée de Charleroi - 110 | 1060 - BE
    +32 2 502 41 91

    L’Auberge Espagnole : Het is aan U !


     L’AUBERGE ESPAGNOLE: HET IS AAN U!

    – 13 april 2017 –

    Ondernemender dan ooit doet het starterscentrum voor 100 {c2a86a6d48ef6cf485920757fe025824739f5047d3e3258b49386da3670d8e1a} Europese producten L’Auberge Espagnole een oproep tot kandidaten voor de programmering van haar derde seizoen dat start in november 2017. Misschien iets voor u?

    Bent u kandidaat-ondernemer? Met L’Auberge Espagnole wil Atrium u de mogelijkheid bieden om uw idee op een goedkope manier uit te proberen en te leren uit de ervaring met het oog op de toekomst.

    Het idee is heel eenvoudig: u plaatst uw koffers en producten één maand lang – of langer als het klikt – in een winkel met een moduleerbare inrichting voor u alleen, of die u deelt met andere Europese ontwikkelaars. U beschikt er over een winkelruimte van 65 m² tegen een maandelijkse huurprijs van € 350,- en bovendien geniet u een gepersonaliseerde coaching.

    Fouten maken is toegelaten

    De gedroomde gelegenheid om te weten te komen of uw idee in de praktijk aanslaat. “L’Auberge Espagnole was voor mij een goede manier om in de praktijk te testen wat tot dan toe alleen op papier stond”, vertelt ons Dominic Lopez, oprichter van Urban Gardener. “Dankzij deze ervaring kon ik fouten maken die ik nu zal kunnen vermijden bij het openen van een eigen winkel.

    Twee maanden lang, van 6 januari tot 26 februari 2016, transformeerden zijn mini-ecosystemen L’Auberge Espagnole in een stadsjungle. In deze tijdspanne kon de kruidenhandelaar zijn prijzen bepalen en had hij de kans om het profiel van zijn klanten doelgericht te bepalen

    Elke concept een eigen publiek

    Denkt u aan een fysieke winkel of eerder aan een webwinkel? Dan hebt u zeker ook een bepaald publiek voor ogen. Het is dan zaak om dit doelpubliek zo snel mogelijk te bepalen. Man of vrouw? Jong of eerder wat ouder? Hoe ziet het profiel van uw typeklant eruit?

    Het ziet er allemaal een beetje experimenteel uit, maar de pop-up van de voetgangerszone Jourdanstraat brengt u in direct contact met de brede lagen van de Brusselse populatie. Waaronder dus ook uw potentiële klanten.

    Voor Virginie Hubain en Frédéric Mussche, oprichters van MIEU, was dit een verrassing van formaat: “door de pop-up store konden we experimenteren met het aanbod en de verkoop van onze producten. Maar we leerden ook ongelooflijk veel over ons cliënteel dat er uiteindelijk helemaal anders uitziet dan we hadden verwacht: ouder en mannelijker! ”

    De concept store meubilair en decoratie, die mooi wil combineren met duurzaam, heeft tot 29 april 2017 zijn onderkomen gevonden in L’Auberge Espagnole.

    Coaching en technologie, zoveel u maar wil!

    Opgelet: in de L’Auberge Espagnole worden niet “alleen maar” winkels ondergebracht. Het starterscentrum moedigt haar bewoners ook aan om te profiteren van alle kansen die worden geboden door dit kortstondige verblijf. Hoe? Door de kandidaten een aantal opvolgings- en verbeteringstools ter beschikking te stellen.

    Zo is er bijvoorbeeld een camera en een telmat aan de ingang van het lokaal om het dagelijkse verkeer van binnenkomende klanten te berekenen. Er is ook een iPad ter beschikking van de kandidaten om de mening van bezoekers over hun concept en over hun producten te registreren.

    Ten slotte biedt Atrium.Brussels de kandidaten van de L’Auberge Espagnole een permanente ondersteuning, die is aangepast aan hun behoeften. Deze begint ongeveer twee maanden voor de effectieve bezetting: on- en offline marketing, perscontacten, retail…

    Ik vond deze sessies erg afwisselend, volledig en vooral bijzonder nuttig”, meent Dominic. “De adviezen van mijn coaches zijn niet beperkt tot mijn periode in L’Auberge Espagnole. Ze zullen mij ook helpen bij mijn toekomstig winkelproject. “ Urban Gardener is trouwens al een realiteit geworden. De terrariums van Dominic hebben opduiken in de Kasteleinswijk.

    Interesse om de volgende kandidaat te worden? U hebt tot 17 oktober 18 uur de tijd om u kenbaar te maken! Schrijf uw e-mailadres in onderstaand vakje en u ontvangt alle inschrijvingsmodaliteiten!

    L’Auberge Espagnole werd in maart 2016 opgericht onder impuls van Atrium.Brussels in partnerschap met de gemeente Etterbeek en past in het Duurzaam Wijkcontract Chasse-Gray.

    Wenst u meer informatie?

    Inscrivez-vous au projet pour y participer!


     L’AUBERGE ESPAGNOLE: HET IS AAN U!

    – 13 april 2017 –

    Ondernemender dan ooit doet het starterscentrum voor 100 {c2a86a6d48ef6cf485920757fe025824739f5047d3e3258b49386da3670d8e1a} Europese producten L’Auberge Espagnole een oproep tot kandidaten voor de programmering van haar derde seizoen dat start in november 2017. Misschien iets voor u?

    Bent u kandidaat-ondernemer? Met L’Auberge Espagnole wil Atrium u de mogelijkheid bieden om uw idee op een goedkope manier uit te proberen en te leren uit de ervaring met het oog op de toekomst.

    Het idee is heel eenvoudig: u plaatst uw koffers en producten één maand lang – of langer als het klikt – in een winkel met een moduleerbare inrichting voor u alleen, of die u deelt met andere Europese ontwikkelaars. U beschikt er over een winkelruimte van 65 m² tegen een maandelijkse huurprijs van € 350,- en bovendien geniet u een gepersonaliseerde coaching.

    Fouten maken is toegelaten

    De gedroomde gelegenheid om te weten te komen of uw idee in de praktijk aanslaat. “L’Auberge Espagnole was voor mij een goede manier om in de praktijk te testen wat tot dan toe alleen op papier stond”, vertelt ons Dominic Lopez, oprichter van Urban Gardener. “Dankzij deze ervaring kon ik fouten maken die ik nu zal kunnen vermijden bij het openen van een eigen winkel.

    Twee maanden lang, van 6 januari tot 26 februari 2016, transformeerden zijn mini-ecosystemen L’Auberge Espagnole in een stadsjungle. In deze tijdspanne kon de kruidenhandelaar zijn prijzen bepalen en had hij de kans om het profiel van zijn klanten doelgericht te bepalen

    Elke concept een eigen publiek

    Denkt u aan een fysieke winkel of eerder aan een webwinkel? Dan hebt u zeker ook een bepaald publiek voor ogen. Het is dan zaak om dit doelpubliek zo snel mogelijk te bepalen. Man of vrouw? Jong of eerder wat ouder? Hoe ziet het profiel van uw typeklant eruit?

    Het ziet er allemaal een beetje experimenteel uit, maar de pop-up van de voetgangerszone Jourdanstraat brengt u in direct contact met de brede lagen van de Brusselse populatie. Waaronder dus ook uw potentiële klanten.

    Voor Virginie Hubain en Frédéric Mussche, oprichters van MIEU, was dit een verrassing van formaat: “door de pop-up store konden we experimenteren met het aanbod en de verkoop van onze producten. Maar we leerden ook ongelooflijk veel over ons cliënteel dat er uiteindelijk helemaal anders uitziet dan we hadden verwacht: ouder en mannelijker! ”

    De concept store meubilair en decoratie, die mooi wil combineren met duurzaam, heeft tot 29 april 2017 zijn onderkomen gevonden in L’Auberge Espagnole.

    Coaching en technologie, zoveel u maar wil!

    Opgelet: in de L’Auberge Espagnole worden niet “alleen maar” winkels ondergebracht. Het starterscentrum moedigt haar bewoners ook aan om te profiteren van alle kansen die worden geboden door dit kortstondige verblijf. Hoe? Door de kandidaten een aantal opvolgings- en verbeteringstools ter beschikking te stellen.

    Zo is er bijvoorbeeld een camera en een telmat aan de ingang van het lokaal om het dagelijkse verkeer van binnenkomende klanten te berekenen. Er is ook een iPad ter beschikking van de kandidaten om de mening van bezoekers over hun concept en over hun producten te registreren.

    Ten slotte biedt Atrium.Brussels de kandidaten van de L’Auberge Espagnole een permanente ondersteuning, die is aangepast aan hun behoeften. Deze begint ongeveer twee maanden voor de effectieve bezetting: on- en offline marketing, perscontacten, retail…

    Ik vond deze sessies erg afwisselend, volledig en vooral bijzonder nuttig”, meent Dominic. “De adviezen van mijn coaches zijn niet beperkt tot mijn periode in L’Auberge Espagnole. Ze zullen mij ook helpen bij mijn toekomstig winkelproject. “ Urban Gardener is trouwens al een realiteit geworden. De terrariums van Dominic hebben opduiken in de Kasteleinswijk.

    Interesse om de volgende kandidaat te worden? U hebt tot 17 oktober 18 uur de tijd om u kenbaar te maken! Schrijf uw e-mailadres in onderstaand vakje en u ontvangt alle inschrijvingsmodaliteiten!

    L’Auberge Espagnole werd in maart 2016 opgericht onder impuls van Atrium.Brussels in partnerschap met de gemeente Etterbeek en past in het Duurzaam Wijkcontract Chasse-Gray.

    Wenst u meer informatie?

    Inscrivez-vous au projet pour y participer!

    Meer in News
    Lancering van Brussels Commerce Forum

    Vandaag vond de eerste voltallige vergadering van het Brussels Commerce Forum plaats. Dit stuurorgaan werd in het leven geroepen om...

    Sluiten