• Français
  • English
  • Chaussée de Charleroi - 110 | 1060 - BE
    +32 2 502 41 91

    Uniqlo komt naar Brussel and opent binnenkort haar deuren


    UNIQLO KOMT NAAR BRUSSEL EN OPENT BINNENKORT HAAR DEUREN

    – 18 mei2017 –

    Uniqlo, de bekende Japanse kledingzaak zal op zeer korte termijn haar flagship store openen in het nieuwe winkelcentrum The Mint op het Muntplein in centrum Brussel. Een strategische ligging, een keuze in samenspraak met Atrium.Brussels.

    Uniqlo is op dit moment aanwezig in vier Europese landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en recentelijk in België (Antwerpen en Wijnegem)). Uniqlo koos voor het Muntplein voor de opening van haar nieuwe boetiek in het midden van Brussel. Het succes van het merk zit in een duidelijke kledinglijn, een stadstijl, innovatieve stoffen en democratische prijzen.

    Uniqlo onderscheidt zich vooral door de kwaliteit van haar flagship stores. De kenners van het merk zijn verheugd om binnenkort de deuren van deze nieuwe boetiek te openen.

    Een project van minder dan twee jaar

    Een uitzonderlijk verkooppunt zoals dit vergt een lang voorbereidingstraject voor het vinden van de juiste locatie in het Brusselse. De eerste contacten tussen Brussel en Uniqlo gaan terug tot september 2014, waarbij Japan geëerd werd tijdens de Brussels Japan Night, een evenement georganiseerd door Atrium.Brussels in Hoog Stad.

    Uitgenodigd door Brussels Invest & Export, Takenari Motoda, Senior Vice President van de Fast Retailing Group (de eigenaar van Uniqlo), ontmoette er het Retail team van Atrium.Brussels die hem in contact brachten met de mensen van AG Real Estate. Hierna volgde een bezoek aan het nieuwe winkelcentrum The Mint op het Muntplein. De onderhandelingen tussen AG en Uniqlo begonnen.

    In augustus 2015 werd een Japanse handelsmissie ontvangen door Cécile Jodogne, de Brusselse staatssecretaris voor Buitenlandse Handel, waarbij het akkoord met Uniqlo verder besproken werd met Atrium.Brussels en BI&E. Dit akkoord werd uiteindelijk goedgekeurd in oktober 2016.

    Niet de eerste keer kennismaking met Brussel

    We zijn verheugd met de komst van een kwaliteitsmerk in een locatie met zo’n strategische ligging”, verklaart Arnaud TEXIER, CEO van Atrium.Brussels. “Uniqlo heeft serieuze voordelen om de motor te worden die de Nieuwsstraat terug verbindt met de Kleerkopersstraat, een van de Brusselse assen die in recente jaren steeds meer aan elan lijkt te winnen. Zoals alle Brusselaars zijn we vol verwachting voor de opening van dit mooie merk.”

    De komst van Uniqlo naar het Brusselse lijkt uitzonderlijk, maar het is niet de eerste keer dat de Japanse retailer flirt met de hoofdstad. Het Japanse merk heeft dit reeds getoond met haar UT Uniqlo gamma, een serie van limited edition t-shirts waarvan de laatste gewijd waren aan Kuifje.


    UNIQLO KOMT NAAR BRUSSEL EN OPENT BINNENKORT HAAR DEUREN

    – 18 mei2017 –

    Uniqlo, de bekende Japanse kledingzaak zal op zeer korte termijn haar flagship store openen in het nieuwe winkelcentrum The Mint op het Muntplein in centrum Brussel. Een strategische ligging, een keuze in samenspraak met Atrium.Brussels.

    Uniqlo is op dit moment aanwezig in vier Europese landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en recentelijk in België (Antwerpen en Wijnegem)). Uniqlo koos voor het Muntplein voor de opening van haar nieuwe boetiek in het midden van Brussel. Het succes van het merk zit in een duidelijke kledinglijn, een stadstijl, innovatieve stoffen en democratische prijzen.

    Uniqlo onderscheidt zich vooral door de kwaliteit van haar flagship stores. De kenners van het merk zijn verheugd om binnenkort de deuren van deze nieuwe boetiek te openen.

    Een project van minder dan twee jaar

    Een uitzonderlijk verkooppunt zoals dit vergt een lang voorbereidingstraject voor het vinden van de juiste locatie in het Brusselse. De eerste contacten tussen Brussel en Uniqlo gaan terug tot september 2014, waarbij Japan geëerd werd tijdens de Brussels Japan Night, een evenement georganiseerd door Atrium.Brussels in Hoog Stad.

    Uitgenodigd door Brussels Invest & Export, Takenari Motoda, Senior Vice President van de Fast Retailing Group (de eigenaar van Uniqlo), ontmoette er het Retail team van Atrium.Brussels die hem in contact brachten met de mensen van AG Real Estate. Hierna volgde een bezoek aan het nieuwe winkelcentrum The Mint op het Muntplein. De onderhandelingen tussen AG en Uniqlo begonnen.

    In augustus 2015 werd een Japanse handelsmissie ontvangen door Cécile Jodogne, de Brusselse staatssecretaris voor Buitenlandse Handel, waarbij het akkoord met Uniqlo verder besproken werd met Atrium.Brussels en BI&E. Dit akkoord werd uiteindelijk goedgekeurd in oktober 2016.

    Niet de eerste keer kennismaking met Brussel

    We zijn verheugd met de komst van een kwaliteitsmerk in een locatie met zo’n strategische ligging”, verklaart Arnaud TEXIER, CEO van Atrium.Brussels. “Uniqlo heeft serieuze voordelen om de motor te worden die de Nieuwsstraat terug verbindt met de Kleerkopersstraat, een van de Brusselse assen die in recente jaren steeds meer aan elan lijkt te winnen. Zoals alle Brusselaars zijn we vol verwachting voor de opening van dit mooie merk.”

    De komst van Uniqlo naar het Brusselse lijkt uitzonderlijk, maar het is niet de eerste keer dat de Japanse retailer flirt met de hoofdstad. Het Japanse merk heeft dit reeds getoond met haar UT Uniqlo gamma, een serie van limited edition t-shirts waarvan de laatste gewijd waren aan Kuifje.

    Meer in News
    OpenSoon : sluitingspercentage gehalveerd

    Sluiten